Svět přes brýle od Googlu

Světový gigant Google je obvykle vnímán jako firma na vyhledávání obsahu. Ve skutečnosti se jedná o obří reklamní agenturu, jejíž obchodní model je založen výhradně na cílení reklamy. Jedná se ovšem o reklamku s největším datovým a IT oddělením na světě. Jeden milion serverů a software, který skutečně rozumí obsahu psaného slova, to už jsou dobré karty i na globálního hráče. Vedle toho Google disponuje daty o 1,2 miliardy uživatelů vyhledávání, u stamilionů z nich doplněných o další informace z početných vedlejších služeb. Ve výkladní skříni této reklamní společnosti nestojí upocení obchodní zástupci ale služby pro lidi.

Autor: Jan Matoušek, 12. června 2013


Před měsícem představil Google sklíčko, které se nasadí jako brýle a promítá obraz. Nezdržuje se ovšem se staromódním displejem a promítá v opačném směru, přímo na oční sítnici. Ačkoli mnoho inovací od Googlu bylo v historii odsouzeno k zániku, tato technologie je již opravdu blízko snům o rozšířené realitě a zároveň má šanci se uchytit. Google brýle zatím testuje, a protože funkcionalita se ve zkušební verzi omezuje na ovládání telefonu, navigace a kamerky, rozhodl se uživatele neobtěžovat reklamou. Prozatím. Životní cyklus většiny služeb od Googlu je však odnepaměti takový, že nejprve se služba vyladí, a až následně se na ní naváže kontextová reklama. Bylo by zvláštní, kdyby tomu bylo tentokrát jinak.

Zásah do našeho soukromí bude pochopitelně velmi citelný. Již předem proto vydal Google jakýsi kodex používání skla a nedoporučuje je používat například na pánských záchodcích v blízkosti mušle ani na první schůzce s novou láskou. Dalším aspektem je, že s displejem v oku se naše realita nestane jen rozšířenou, ale také více roztříštěnou. Mnozí budou bojovat o zbytky pozornosti. Nakonec možná sklopíme uši a omezení soukromí či koncentrace uneseme. Unesli jsme zásah mobilními telefony i Facebookem, protože nám přinesly citelné výhody. Pokud tedy Google svoje sklíčko doladí, má další, potenciálně masovou platformu pro kontextovou reklamu. Tvůrci Futuramy nebyli daleko od pravdy, když prezentovali reklamu implantovanou pomocí pilulky do nočních snů. Možná budeme mít reklamu přímo v oku. Musím se přiznat, že mě při té představě trochu mrazí.

Vyšlo v Marketing Sales Media

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.

DALŠÍ ČLÁNKY