Prediktivní RFM segmentace

Potřebujete rychlou segmentaci zákazníků orientovanou na výkon. Řekneme Vám, na které zákazníky se při svých kampaních máte zaměřit.

Segmentace s predikcí a orientací na výkon


Pokud nepotřebujete znát charakter svých zákazníků do detailu, je pro Vás vhodná prediktivní RFM segmentace. Jedná se o prediktivní model, který dokáže na základě transakčních dat oddělit dobré zákazníky od průměrných, a ty zase od těch neaktivních. Zkratka RFM znamená recency (“čerstvost”), frequency (“frekvence“) a monetary (“peněžní hodnota transakce“). Model rovněž umí na základě minulých transakcí (nákupů) předpovědět pravděpodobnost a peněžní hodnotu budoucího nákupu zákazníků v příštích 3 měsících.


Každý model je nejdříve optimalizován na základě korelací v datech. Takovýto model je posléze aplikován na Vaše data, čímž se vypočte pravděpodobnost budoucího nákupu a budoucí peněžní hodnota zákazníka.
Modely tohoto typu jsou těmi nejčastěji používanými, a také nejužitečnějšími pro přímý marketing (ať již digitální či tradiční), CRM a zákaznický servis. Výhodou je rychlost zpracování, minimální náklady na implementaci a automatizované zpracování.

Na závěr dobrá zpráva. Model máme plně automatizovaný, a jeho výsledky si můžete užívat už za 5 minut. V prostředí Keboola, nebo on-premise stačí jen zmáčknout knoflík.
 

Data Science - Data Mind - Prediktivní RFM segmentace

 

SLOVNÍČEK:

RFM Segmentace (Recency, Frequency, Monetary) – Hodnotový pohled na segmenty z hlediska počtu nákupů (frequency), peněžní hodnoty (monetary) a doby od posledního nákupu (recency). Jedná se o jednoduchou segmentaci, která však může být velmi účinná.

Segmentace zákazníků – Nalezení vnitřně konzistentních skupin podobných zákazníků.

Seskupovací (clusterová) analýza – Statistická technika určená ke sdružování prvků na základě blízkosti či podobnosti. Používá se v technických oborech i v marketingu pro získání přehledu nad populací.

Pomůžeme vám vybrat, co se hodí zrovna pro vaše podnikání.

KONTAKTUJTE NÁS
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací o cookies
OK