Tržní segmentace

Každý zákazník je jiný. Vždy je dobré mít přehled o tom, jak vypadá trh, na kterém působí vaše společnost.

 

Tržní segmentace je ideální pro:

Tržní segmentace odpovídá na následující otázky:

V závislosti na těchto otázkách lze vybrat optimální přístup k realizaci tržní segmentace. Od typu segmentace se odvíjí náročnost, jak časová, tak finanční.

Některé typy segmentace lze uskutečnit na základě veřejně i neveřejně dostupných dat, které je vhodné doplnit o informace získané jednoduchým průzkumem mezi relativně malým vzorkem respondentů.

 Příkladem takovéto segmentace je segmentace z hlediska geografického, kdy jsou segmenty dány regionálně a obvykle se dají poměrně dobře popsat rozdíly ve spotřebním chování.

Obvykle nákladnější a delší je segmentace zaměřená na životní styl zákazníků. Její součástí bývají zpravidla sociodemografická a geografická data. Zde je někdy třeba provést i rozsáhlé dotazování. Výsledkem je detailní popis spotřebních zvyklostí (potenciálních) zákazníků. S ohledem na další využití v praxi doporučujeme vždy segmentaci založit i na datech, která máme k dispozici v interních databázích a na dostupných informacích o rozmístění konkurence. Lze tak později alespoň s určitou  mírou pravděpodobnosti nalézt příslušné segmenty i mezi vlastními zákazníky a aplikovat speciální marketingovou strategii.

VÝSTUPY

Výsledkem tržní segmentace je nalezení segmentů, které jsou zastoupeny na trhu, jejich popis a doporučení komunikačních sdělení a využívání vhodných kanálů v jednotlivých geo lokacích.
 

Tržní segmentace – rozdělení trhu do segmentů, jejíž členové mají podobné charakteristiky, kterými se odlišují od dalších skupin.

Lifestylová segmentace – Segmentace dle životního stylu je obvykle uskutečňována z dat z marketingového výzkumu. Zabývá se životním stylem, psychografií a nákupním chováním. 
 

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.