Churn analýza

Odhalte odchod Vašich zákazníků včas. Zjistěte, co je příčinou jejich odchodů ke konkurenci a nabídněte jim optimální řešení. Naše churn analýza Vám to prozradí.

Predikce a udržení zákazníků, o které stojíme

Udržet stávajícího zákazníka je méně nákladné než získat nového. Proto je u úspěšných firem retence zákazníků prioritou. Jedním ze způsobů, jak si své zákazníky udržet, je umět identifikovat moment a míru pravděpodobnosti jejich odchodu ke konkurenci. Prostřednictvím churn analýzy umíme na základě historických dat poměrně spolehlivě předpovědět pravděpodobnost a definovat důvody odchodu. Vytvoříme zákaznické profily a ke každému z nich zoptimalizujeme machine learning model. Výsledkem je tzv. skóre, které nám řekne, s jakou pravděpodobností konkrétní zákazník odejde. Součástí analýzy jsou i doporučení, jak si zákazníka udržet, resp. jakou nabídku pro něj vytvořit, aby zůstal. Chování zákazníků ovlivňuje jejich aktuální životní styl nebo životní styl jejich rodin či přátel. I s tímto v analýze počítáme.
 

Data Science - Data Mind - Churn analýza

 

SLOVNÍČEK:

(Pro)aktivní retence - Aktivity k udržení zákazníka, na základě predikce možné výpovědi.

Antichurn - Marketingová strategie pro udržení zákazníků, složená z prediktivní složky (churn prediction), předpovídající výpovědi zákazníků a z následných marketingových aktivit jako jsou speciální retenční nabídky.

Churn rate - Míra odlivu zákazníků z důvodů jako je přechod ke konkurenci apod. Důvody výpovědi smlouvy, které nelze ovlivnit (např. stěhování) se obvykle vylučují z definice churnu.

Churn prediction model – Model předpovídající pravděpodobnost podání výpovědi z důvodů, které jsou odvratitelné jako je např. přechod ke konkurenci apod.

Pasivní retence – viz Reaktivní retence.

Retence - Snaha o udržení zákazníka marketingovými prostředky.

Reaktivní retence - Aktivity k udržení zákazníka, kde na počátku je podnět od zákazníka, např. jeho stížnost nebo vyslovený záměr přejít ke konkurenci.

Subscription based – Obchodní model založený na pravidelných poplatcích, tedy obvykle na měsíčním paušálu.

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.

Pomůžeme vám vybrat, co se hodí zrovna pro vaše podnikání.

KONTAKTUJTE NÁS