Segmentace zákazníků

Poznejte své zákazníky. Díky segmentaci budete vědět, co kterému zákazníkovi nabídnout, a jak s ním komunikovat.

Rozděl a panuj v marketingu pomocí zákaznické segmentace

Zákaznická segmentace v našem podání není jen o tom rozdělit zákazníky do jednotlivých segmentů. Jde o to rozdělit je nejlépe, jak je to možné.

Vaše data proženeme machine learning algoritmy a identifikujeme jednotlivé segmenty Vašich zákazníků. Přidáme k tomu informace z webu, z veřejně dostupných dat nebo sociálních sítí. Výsledkem je detailní popis jednotlivých skupin zákazníků, jejich potřeb a očekávání, díky kterému nastavíme efektivní komunikaci i konkrétní nabídky. Přínosem je zvýšení prodejů, posílení vztahů se zákazníkem, snížení nákladů na komunikaci, zvýšení návratnosti investic, vyšší konverzní poměr.

Zákaznická segmentace je základem pro další fáze pokročilé analytiky.

Data Science - Data Mind - Segmentace zákazníků

 

SLOVNÍČEK:

Behaviorální segmentace – Segmentace zákazníků dle chování. Obvykle se jedná o analýzu nákupů či služeb s cílem podchytit jednotlivé typy chování zákazníků, které odpovídají jejich odlišným potřebám a životnímu stylu.

Lifestylová segmentace – Segmentace dle životního stylu. Obvykle je uskutečňována z dat marketingového výzkumu. Zabývá se životním stylem, psychografií a nákupním chováním.

RFM Segmentace (Recency, Frequency, Monetary) – Hodnotový pohled na segmenty z hlediska počtu nákupů (frequency), peněžní hodnoty (monetary) a doby od posledního nákupu (recency). Jedná se o jednoduchou segmentaci, která však může být velmi účinná.

Segmentace zákazníků – Nalezení vnitřně konzistentních skupin podobných zákazníků.

Seskupovací (clusterová) analýza – statistická technika určená ke sdružování prvků na základě blízkosti či podobnosti. Používá se v technických oborech i v marketingu pro získání přehledu nad populací.

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.

Pomůžeme vám vybrat, co se hodí zrovna pro vaše podnikání.

KONTAKTUJTE NÁS