Prediktivní RFM segmentace

Potřebujete rychlou segmentaci zákazníků orientovanou na výkon. Řekneme Vám, na které zákazníky se při svých kampaních máte zaměřit.

Segmentace s predikcí a orientací na výkon


Pokud nepotřebujete znát charakter svých zákazníků do detailu, je pro Vás vhodná prediktivní RFM segmentace. Jedná se o prediktivní model, který dokáže na základě transakčních dat oddělit dobré zákazníky od průměrných, a ty zase od těch neaktivních. Zkratka RFM znamená recency (“čerstvost”), frequency (“frekvence“) a monetary (“peněžní hodnota transakce“). Model rovněž umí na základě minulých transakcí (nákupů) předpovědět pravděpodobnost a peněžní hodnotu budoucího nákupu zákazníků v příštích 3 měsících.


Každý model je nejdříve optimalizován na základě korelací v datech. Takovýto model je posléze aplikován na Vaše data, čímž se vypočte pravděpodobnost budoucího nákupu a budoucí peněžní hodnota zákazníka.
Modely tohoto typu jsou těmi nejčastěji používanými, a také nejužitečnějšími pro přímý marketing (ať již digitální či tradiční), CRM a zákaznický servis. Výhodou je rychlost zpracování, minimální náklady na implementaci a automatizované zpracování.

Na závěr dobrá zpráva. Model máme plně automatizovaný, a jeho výsledky si můžete užívat už za 5 minut. V prostředí Keboola, nebo on-premise stačí jen zmáčknout knoflík.
 

Data Science - Data Mind - Prediktivní RFM segmentace

 

SLOVNÍČEK:

RFM Segmentace (Recency, Frequency, Monetary) – Hodnotový pohled na segmenty z hlediska počtu nákupů (frequency), peněžní hodnoty (monetary) a doby od posledního nákupu (recency). Jedná se o jednoduchou segmentaci, která však může být velmi účinná.

Segmentace zákazníků – Nalezení vnitřně konzistentních skupin podobných zákazníků.

Seskupovací (clusterová) analýza – Statistická technika určená ke sdružování prvků na základě blízkosti či podobnosti. Používá se v technických oborech i v marketingu pro získání přehledu nad populací.

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.

Pomůžeme vám vybrat, co se hodí zrovna pro vaše podnikání.

KONTAKTUJTE NÁS