English

Next best offer

Next Best Offer, někdy též nazývanou jako analýzu nákupního košíku či next best action, použijete, pokud se chcete pustit do efektivního cross-sellu, tedy prodeje souvisejících produktů.

 

Pionýrem v této oblasti je Amazon, ale můžete se podívat třeba i do McDonald’s. Zkuste si tam koupit jen jednu věc a okamžitě vám nabídnou další. Nikoli však náhodně, ale na základě analýzy chování zákazníků jako jste vy.

CO MI TO PŘINESE

Přínos je zřejmý – navýšení prodeje druhého a dalšího produktu zákazníkovi. Oblastí použití je však více a obvykle jsou vysoce účinné.
Pravidla o souvisejících produktech můžete použít například pro tyto účely:
  • Umisťování souvisejících produktů na web
  • Personalizace nabídek v zásilkách
  • Cílený výběr zákazníků pro oslovení
  • Uspořádání prodejny
  • Školení prodejců o produktových souvislostech
  • Balíčky souvisejícího zboží

JAK TO DĚLÁME

Využíváme nástrojů data science a machine learningu (strojového učení). Základem je měření souvislosti prodeje každého produktu s každým.
U každé dvojice spočítáme, kolik se prodá základního i souvisejícího produktu, a nakolik tedy platí pravidlo, že kdo koupí produkt A, koupí i produkt B.
Algoritmus, který používáme, je ověřen dlouhými roky v produkčním prostředí.

VÝSTUPY

Výstupem je sada pravidel s různými kombinacemi produktů. Dále pro Vás můžeme připravit:
  • Personalizaci marketingového sdělení pro Vaše zákazníky
  • Automatické systémy next best offer přizpůsobené na míru sezonalitě a skladovému hospodářství vaší firmy 
  • Automatickou aktualizaci modelu

Chcete vědět více? Neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám poradíme.

Zpět na hlavní menu
Slovníček:

APRIORI – technika, které se nejčastěji používá k detekci souvislostí mezi produkty

Analýza nákupního košíku – Analýza položek, které se prodávají stejným zákazníkům a je mezi nimi tedy souvislost

Analýza souvisejících položek – viz analýza nákupního košíku

Next best offer – Systém doporučující zákazníkovi, co si má koupit na základě jeho předchozích nákupů. Předchází mu analýza nákupních košíků, nebo sada afinitních modelů

Kontakt:

Data Mind s.r.o.

E-mail: info@datamind.cz
Sídlo: Pobřežní 18 / 16, Praha 8 - Karlín, 186 00
IČO: 28953789

face.png, 26 kB Mgr. Jan Matoušek

Telefon: +420 720 705 639
E-mail: jan.matousek@datamind.cz


linkedin.com
Napište nám vzkaz:
captcha