English

Afinitní modely

Afinitní modely použijete, když potřebujete cílit na zákazníky, kteří skutečně koupí. Jak se to pozná? Nejlépe z minulých nákupů zákazníka. Pokud máte nějaký klíčový produkt, optimalizujte si afinitní model právě na něj. U každého zákazníka pak budete mít pravděpodobnost, s jakou si váš produkt koupí (propensity to buy).

Afinitní modely

Co mi to přinese

Přínos je nasnadě. Pro vaše zásilky, telefonáty, nebo infomaily, vyberete jen tu část zákazníků, která má vyšší pravděpodobnost koupit. Můžete také roztřídit databázi a použít různě nákladné kanály pro afinitní (pravděpodobné) zákazníky a slabší kanály pro zákazníky s malou pravděpodobností nákupu. Tím výrazně zvýšíte návratnost komunikace.

Jak to děláme

Technika spočívá v nasazení modelu na transakce zákazníků. Model se na předchozích úspěšných nákupech naučí, jak vypadá zákazník, který nakupuje. Noví zákazníci se buďto nakupujícím produktu podobají nebo ne. Podle toho se zařadí do afinitní skupiny.

Na níže uvedeném obrázku, který pochází z reálného projektu firmy Data Mind, vidíme, že nejlepší desetina zákazníků vybraná modelem má šestinásobnou pravděpodobnost nákupu oproti průměru. Můžeme tak být v komunikaci šestkrát efektivnější. Můžete se také podívat na naši Případovou studii.
 

Zpět na hlavní menu
Slovníček:

Afinitní model – Model předpovídající pravděpodobnost nákupu konkrétního zboží

Next best offer model - Soustava modelů nabízejících vždy ten nejvhodnější produkt pro daného zákazníka s danou kombinací stávajících produktů. Souvisí s analýzou nákupního košíku

Propensity to buy model – viz Afinitní model

Kontakt:

Data Mind s.r.o.

Telefon: +420 720 705 639, +420 220 386 449
E-mail: info@datamind.cz
Sídlo: U Průhonu 22 / 466, Praha 7 – Holešovice, 170 00
IČO: 28953789

face.png, 26 kB Mgr. Jan Matoušek

Telefon: +420 720 705 639
E-mail: jan.matousek@datamind.cz


linkedin.com
Napište nám vzkaz:
captcha