English

Analytik v e-shopu: Všichni jsme slevaři

Autor: Jan Matoušek, úterý, 20. srpen 2013

Často se setkávám s názorem, že nic nezabírá na zákazníky tak jako pořádná sleva. Podívejme se tedy na to, jak se zákazníci staví ke slevám a proč plošné slevy nemusí být vždy dobrým nápadem.   více...



Analytik v e-shopu: Ospamujte je všechny

Autor: Jan Matoušek, středa, 31. červenec 2013

Protože každý elektronický obchod potřebuje trochu analytiky, přinášíme vám již druhý díl seriálu „Analytik v e-shopu“. Tentokrát se podíváme na praxi zvanou „spamuj koho můžeš“, tedy zasílání plošných nabídek na celou databázi stávajících zákazníků.   více...



Analytik v e-shopu: Tenhle kanál nefunguje

Autor: Jan Matoušek, úterý, 9. červenec 2013

Protože každý e-shop potřebuje trochu marketingové analytiky, budeme vám na tomto místě přinášet seriál, který analytickým pohledem zboří některé mýty ohledně řízení e-shopu. Přejeme si, aby to bylo inspirativní čtení nejen pro majitele elektronických obchodů.   více...



Svět přes brýle od Googlu

Autor: Jan Matoušek, středa, 12. červen 2013

Světový gigant Google je obvykle vnímán jako firma na vyhledávání obsahu. Ve skutečnosti se jedná o obří reklamní agenturu, jejíž obchodní model je založen výhradně na cílení reklamy. Jedná se ovšem o reklamku s největším datovým a IT oddělením na světě. Jeden milion serverů a software, který skutečně rozumí obsahu psaného slova, to už jsou dobré karty i na globálního hráče. Vedle toho Google disponuje daty o 1,2 miliardy uživatelů vyhledávání, u stamilionů z nich doplněných o další informace z početných vedlejších služeb. Ve výkladní skříni této reklamní společnosti nestojí upocení obchodní zástupci ale služby pro lidi.   více...



Jak zachraňovat zákazníky

Autor: Jan Matoušek, pátek, 31. květen 2013

Udržení zákazníků je čím dál důležitější součástí každého podnikání. Náklady na získání nových zákazníků totiž rostou a v mnohých odvětvích se noví zákazníci už vůbec neobjevují. Pro udržení zákazníka existuje několik cest. Nejprve firmy přijdou s věrnostním klubem a v dalších fázích s řešením stížností. Opravdové mistrovství v udržení zákazníků (retenci) ovšem začíná až s její aktivní složkou, jež předvídá, který zákazník dá v budoucnosti výpověď.   více...



Práce pro neziskovky dává smysl: Výzkum pro SOS dětské vesničky

Autor: Jan Matoušek, úterý, 14. květen 2013

Nepracujeme pouze pro firmy. Práce pro neziskové organizace nám dává smysl i přes limitované rozpočty. Přinášíme vám zprávu o jednom z našich stálých klientů – SOS dětských vesničkách, které představují náhradní rodinu po mnoho dětí. Zprávy obsahují informace o tom, jak se jim daří připravovat mladé na život, a jak si stojí v porovnání s pořád ještě dominantní péčí v dětském domově. My jsme udělali jen zpracování dat a jejich interpretaci, oni mají těžší práci- připravit na život tisíce dětí!   více...



Data mining – kde se vzal a co dovede?

Autor: Jan Matoušek, středa, 24. duben 2013

Rozpoznává váš fotoaparát obličeje? Zobrazují se vám relevantní reklamy od Googlu? Pak jste také „obětí“ data miningu – techniky dolování znalostí z databází.   více...



Měření výkonnosti kampaní

Autor: Jan Matoušek, středa, 27. březen 2013

Připravil jsem pro účastníky konference kuchařku k tomu, jak měřit kampaně. Jde o kampaně přímého marketingu s výjimkou webu, který má svá specifika.
Základem je zcela jistě určení správně velké a dobře vybrané kontrolní skupiny. Pokud to nejde, existuje X způsobů jak měřit kampaně jinak. Některé z nich jsem rozebral v prezentaci. Kdo k tomu potřebuje osobní komentář, nebo má svoje otázky ať se ozve.
  více...



(Ne)transparentní účet nastávajícího prezidenta

Autor: Jakub Weiner, čtvrtek, 7. březen 2013

Podmínka užití veřejného, tedy transparentního účtu, pro financování kampaní kandidátů v první přímé prezidentské volbě, byla patrně zamýšlena jako významný krok k otevřenosti.
Praxe však opět ukázala, že žádné pravidlo není samospasitelné, a co více, jeho porušení není nijak postižitelné. V tomto článku, který se snaží s použitím hlubší analýzy dat navázat na článek z Data Blogu iHNED.cz, se podíváme na některá čísla účtů účastníků finálového klání o Pražský hrad a rozvedeme jejich příčiny.   více...



Test piva

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 17. prosinec 2012

Slovo dalo slovo a po náročném pochodu Praha - Prčice se zrodil nápad uspořádat slepý pivní test. Test obsahoval 12 různých piv, která Češi často a masově pijí, včetně několika kvalitních nealko piv.
A co jsme hodnotili? Samozřejmě chuť! Dále jsme provedli již klasické porovnání cena-výkon, analýzu férové ceny, index alkoholika a nakonec jsme identifikovali podobně hodnocená piva. Jak to všechno dopadlo?   více...



O zlých marketérech a hlídacích psech demokracie

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 5. listopad 2012

V týdeníku RESPEKT 45/2012 vyšel fakticky celkem povedený článek o použití dat ve věrnostních klubech. Tedy až na to, že je kromě faktů zamořen ideologií. Když se to netýká vašeho oboru, pravděpodobně na „drobné nepřesnosti“ nikdy nepřijdete a po přečtení budete moci klidně spát. Já měl to štěstí se na vzniku článku podílet, takže se podívejme, jak se vyrábí veřejné mínění.   více...



Cena života

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 19. listopad 2012

Jaká je cena roku kvalitního života? Vyplatí se vám dát se očkovat? Vyplatí se vaše očkování pro stát, který si chce zachovat zdraví daňových poplatníků? A co zdravotní pojišťovně, která vám je proplatí? Zjistili jsme, jak to je. Některá očkování jsou výhodnější z hlediska státu nebo zdravotní pojišťovny a jiná z hlediska jednotlivce.   více...



Mastodont na rozcestí - Microsoft SQL Server 2012

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 22. říjen 2012

Dostojí softwarový gigant změnám, které se udály na trhu s databázovým softwarem? Podoba dat se za posledních pět let radikálně změnila, stejně jako způsoby práce s nimi. Bude Microsoft pouze následovat trendy, nebo se odváží nějaký nastolit? Přinášíme analytický pohled na Microsoft SQL Server 2012.   více...



Jak prodávat související produkty v e-commerce

Autor: Jan Matoušek, úterý, 4. září 2012

Schopnost nabídnout správný produkt správnému zákazníkovi je základním kamenem e-shopů. Jak se vžít do potřeb zákazníků v prostředí bez osobních prodejců si ukážeme právě v tomto článku.   více...



Který zákazník je ten nejlepší

Autor: Jan Matoušek, středa, 13. červen 2012

Klienti se při výběru zákazníků k oslovení často ptají: "Kteří zákazníci jsou vlastně nejlepší?" Tuto otázku jsem si poměrně oblíbil, a proto na ni v tomto článku dávám odpověď. Dozvíte se o kritériích výběru zákazníka, jak je to s nákupními cykly, ale především o afinitních modelech - strojích na prodeje.   více...



Nebojte se Data Miningu

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 12. březen 2012

Za léta praxe a cestování po republice jsem zjistil, že rozšiřování data miningu stojí v cestě především neznalost. Všechny rozumné firmy data mining již dělají, ale často ve velmi omezené a neefektivní míře. Jak využít všech možností, které data mining skýtá se dozvíte v tomto článku.   více...



Jak dělat a nedělat segmentaci zákazníků

Autor: Jan Matoušek, pátek, 30. březen 2012

Pokud se chcete vyhnout nejobvyklejším chybám při tvorbě segmentace zákazníků, podívejte se na naší prezentaci.   více...



Data mining proti výpovědím zákazníků – Churn prediction

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 7. listopad 2011

Obecně platí, že zachránit zákazníka je levnější, než získat nového. Pokud se tedy zrovna nesnažíte zachránit někoho, kdo nemá v plánu odejít... Jak zjistit, u kterých zákazníků je nejvyšší riziko odchodu, jak mu zabránit (a ne ho pouze oddálit) se dozvíte v tomto článku.   více...



Statistik a ruleta

Autor: Jan Matoušek, úterý, 28. červen 2011

Statistici obecně nemají v lásce loterie ani jiné hazardní hry. Proto najdete tak málo analýz herních systémů. Pro dnešek ovšem udělám výjimku, a rozeberu populární systém sázení rulety, který mi ukázal dlouholetý kamarád.   více...



Co je to data mining ? (Doopravdy, ale fakt)

Autor: Jan Matoušek, středa, 13. duben 2011

Ačkoli je data mining v centru mého zájmu již dlouhé roky, neustále hledám jednoduchou a srozumitelnou odpověď pro své známé i příbuzné na jednoduchou otázku – co to data mining vlastně je?   více...



Data Mining pro každého - Rozhovor Jana Matouška s Robertem Vlachem

Autor: Jan Matoušek, pátek, 3. září 2010

Data Mining neboli získávání znalostí z databází již není jen doménou velkých firem. Pokročilé datové služby si nyní může dovolit každý.
Přinášíme čtenářům našeho blogu nezkrácený rozhovor o data miningu, který se odehrál dnes na facebooku. Autorem otázek je Robert Vlach - expert na podporu podnikání. Odpovědi zajišťoval Jan Matoušek, data miner a podnikatel v tomto oboru. Přeji příjemné čtení.   více...



Data Mining zdarma – Rapid Miner v praxi

Autor: Jan Matoušek, neděle, 26. září 2010

V době, kdy se všechny firmy snaží snížit své náklady, přijde úspora za licenci na software vhod. Tím spíš, čím je tato částka vyšší. To je bohužel velmi častý případ statistického softwaru. Věřím, že tedy s nadšením přivítáte naši recenzi open source data miningového softwaru Rapid Miner - vítěze ankety KD Nuggets o nejpoužívanější nástroj pro data mining.   více...



Statistický software - jak na výběr statistického software

Autor: Jan Matoušek, pátek, 2. duben 2010

Nejednou jsem byl požádán o pomoc ve věci výběru statistického softwaru. Protože se v oblasti statistiky a data miningu pohybuji již více než 12 let, chtěl bych se na blogu podělit o jednu či dvě zajímavosti v oblasti statistického softwaru. Budu se věnovat především SPSS, Statistice, NCSS a R-ku.   více...



Open source nástroje a data mining

Autor: Nikola Kaspříková, pondělí, 8. únor 2010

Na odborných konferencích nebo při své data miningové praxi se setkávám s otázkami na možnosti využití open source softwarových nástrojů pro data mining v podnikovém prostředí. Tazatelé někdy vyslovují názor, že nekomerční software umožňuje tvorbu lepších modelů než mnohé komerční produkty. Aniž bych se pokoušela o důkladný rozbor problematiky výběru softwaru, uvedu k tomu několik poznámek.   více...



Segmentace zákazníků, návratnost a zisk

Autor: Jan Matoušek, neděle, 1. listopad 2009

Firmy v Čechách i na Moravě pomalu přicházejí na to, že obsluhovat masu zákazníků jako jeden celek je nejen nepraktické, ale prostě se to nevyplatí. Pokud doručujeme stejnou zprávu mladým technokratům jako zemědělcům ve výslužbě, něco je zásadně špatně.   více...



Prodávejte jablka s hruškami ! (Jak na cross sell analytickými technikami)

Autor: Jan Matoušek, čtvrtek, 27. srpen 2009

Od stánkařů po korporace se každý snaží prodat více na základě znalosti o předchozích nákupech zákazníka. Ačkoli je tato technika stará jako Metuzalém, databázová aplikace je otázkou posledních let.   více...



<< / < / 1 / 2
Blog
Oblíbené
201720162015201420132012201120102009
Zpět na hlavní menu
Kontakt:

Data Mind s.r.o.

Telefon: +420 720 705 639, +420 220 386 449
E-mail: info@datamind.cz
Sídlo: U Průhonu 22 / 466, Praha 7 – Holešovice, 170 00
IČO: 28953789

face.png, 26 kB Mgr. Jan Matoušek

Telefon: +420 720 705 639
E-mail: jan.matousek@datamind.cz


linkedin.com
Napište nám vzkaz:
captcha