Oblaka versus Atomy
Autor: Jan Matoušek, čtvrtek, 15. červen 2017
Cloud pro každého vypadá na první pohled jako demokratizace datového světa. Všichni hráči jsou si rovni v přístupu k technologiím, ale někteří jsou si přece jen rovnější. Ve skutečnosti se moc a peníze v datovém světě tiše koncentrují do rukou vlastníků velkých technologických ekosystémů. více...
Hledáme obchodní duši
Autor: Jan Matoušek, středa, 22. listopad 2017
Hledáme schopného obchodníka v prediktivní analytice, data miningu a umělé inteligenci.
Baví vás data a kontakt s lidmi? Můžete pomoci v rozvoji umělé inteligence a data miningu ve firmách, které se stanou našimi zákazníky. Data jsou zábavná a lidé kolem nich jsou fajn. Dokážeme to spolu.
více...
I bezdomovec má datovou stopu
Autor: Jan Matoušek, úterý, 23. květen 2017
V rozhovoru pro server Objevit.cz vám Honza Matoušek z Data Mind řekne, jak se těží data a jestli v dnešním světě můžete existovat zcela anonymně. Řekne vám, jak dělat datovou analytiku a dotkne se i aktuálních témat neuronových sítí a strojového učení. Rozhovor vedl Ondra Kolda z Objevit.cz více...
Slepé testování piva 2017 (3. ročník) – Levná piva proti drahým
Autor: Jan Matoušek, úterý, 4. duben 2017
Piva, vysvlečená ze svých reklam a etiket, nám chutnají jen průměrně. Jsou to právě značky, co pijeme a milujeme. Pomocí slepého testu piv zjistíme, jestli by se nám chtělo kupovat drahé pivo, pokud by nemělo žádnou etiketu a marketingovou podporu. Jdeme již do třetího ročníku slepého testování piva a tentokrát jsme odhodláni vzít to pořádně od podlahy.
více...
Každý je tak trochu datový vědec
Autor: Jan Matoušek, úterý, 17. leden 2017
Co je nového za posledních 13 let v prediktivní analytice a v data miningu
Po dlouhé kariéře v data miningu se poohlédnu za tím, co je za posledních 13 let nového a co se naopak nezměnilo vůbec. V nejpokročilejším datovém odvětví se změnili klienti, technologie i kulisy všeobecného přijetí. Starý úkol poznat a přesvědčit zákazníky o koupi zůstal nezměněn.
více...
- Jsou lepší globální nebo česká piva? Slepý test piva 2018 (4. ročník)
- Slepé testování piva 2017 (3. ročník) – Levná piva proti drahým
- Neuronové sítě pro začátečníky - Video Data Restart 2018
- Oblaka versus Atomy
- Statistický software - jak na výběr statistického software
- Datafesťák 2018 – Popis jednoho zápasu
- Data Mind segmentuje v Keboole – Automaticky a rychle
- Jsou lepší globální nebo česká piva? Slepý test piva 2018 (4. ročník)
- Zastaralo CRM nebo názory pana šéfredaktora? Polemika s MarketingSalesMedia
- Neuronové sítě pro začátečníky - Video Data Restart 2018
- Hluboké učení pro každého? Neuronové sítě a spol.
- Oblaka versus Atomy
- Hledáme obchodní duši
- I bezdomovec má datovou stopu
- Slepé testování piva 2017 (3. ročník) – Levná piva proti drahým
- Každý je tak trochu datový vědec
- Tohle BI není pro staré!
- Neanalyzujte, předvídejte - O Vytipovaní nejlepších zákazníků (Video)
- 2020: Vrchol datové revoluce
- 2016: Věk datové analytiky
- O podnikání v data miningu
- Otevřená data: je to na nás
- BIG DATA V DŮCHODU - Jsou další a další data opravdu spásou marketingu a obchodu?
- Těžte z dat peníze a nevěřte apoštolům Big dat
- Jak se používá Datový atlas České republiky a proč vznikl?
- Skladování dat pro laiky
- Segmentace zákazníků
- Datová kvalita pro zbytek z nás
- Analýza zákaznických dat
- Na cestě za afinitou – Slepé uličky
- Budoucnost přímého marketingu
- Je libo datové silo nebo raději ziskový business?
- Kanály nebo relevance v2.0
- Nebránit v nákupu
- Kanály nebo relevance - O řízení kampaní
- Open data alá Dalmátské čufty
- Nevyškrtněte se!
- Jak se vyrábí dobrý zákazník
- Zákaznické segmenty v e-shopech
- Analytik v e-shopu: Všichni jsme slevaři
- Analytik v e-shopu: Ospamujte je všechny
- Analytik v e-shopu: Tenhle kanál nefunguje
- Svět přes brýle od Googlu
- Jak zachraňovat zákazníky
- Práce pro neziskovky dává smysl: Výzkum pro SOS dětské vesničky
- Data mining – kde se vzal a co dovede?
- Měření výkonnosti kampaní
- (Ne)transparentní účet nastávajícího prezidenta
- Test piva
- O zlých marketérech a hlídacích psech demokracie
- Cena života
- Mastodont na rozcestí - Microsoft SQL Server 2012
- Jak prodávat související produkty v e-commerce
- Který zákazník je ten nejlepší
- Nebojte se Data Miningu
- Jak dělat a nedělat segmentaci zákazníků
- Data mining proti výpovědím zákazníků – Churn prediction
- Statistik a ruleta
- Co je to data mining ? (Doopravdy, ale fakt)
- Data Mining pro každého - Rozhovor Jana Matouška s Robertem Vlachem
- Data Mining zdarma – Rapid Miner v praxi
- Statistický software - jak na výběr statistického software
- Open source nástroje a data mining