English

Otevřená data: je to na nás

Autor: Jan Matoušek, středa, 17. prosinec 2014

Při setkání lidí, kteří se zabývají otevřenými daty, potkáte vždycky tu nejzajímavější směsici charakterů. Nadšenci se tu mísí s technickými talenty, akademici s businessmany a všude je cítit inteligence a odhodlání. Na soutěži Společně otvíráme data pod patronací Fondu Otakara Motejla, která podporuje otvírání nových dat pro veřejnost pomocí nových aplikací, to bylo také tak, i když jsem v letošním ročníku cítil určité vystřízlivění z velkých snů a slyšel více otázek než odpovědí.   více...



BIG DATA V DŮCHODU - Jsou další a další data opravdu spásou marketingu a obchodu?

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 13. říjen 2014

Data se celá léta ve firmách krčila v koutě a jejich význam byl podceňován. Často byla data i jaksi „na obtíž“ a nebylo výjimkou, že se jich společnosti zbavovaly. Uchovávání informací vyžadovalo dodatečné investice a možnost vytěžení dat byla pro mnohé velkou neznámou. Ještě před pár lety vás v některých společnostech zmínka o data miningu pasovala do role šarlatána.   více...



Těžte z dat peníze a nevěřte apoštolům Big dat

Autor: Jan Matoušek, úterý, 21. říjen 2014

Honza Matoušek (Data Mind) vysvětluje, jak je v datové oblasti podstatné soustředit se na hodnotu dat, místo na jejich množství. Jde o záznam workshopu pro e-shop klub (admez) o práci s daty. Součástí prezentace je i návod, jak udělat jednoduchou segmentaci v IBM SPSS Statistics. Byli jsme rádi za hojnou a aktivní účast e-shopů. Náš konzultant Marek Čerňanský nasnímal profesionálně zvuk. Protože obrazová kvalita místy pokulhává, doplnili jsme obrázky z prezentace. Přejeme za firmu Data Mind příjemnou podívanou.   více...



Jak se používá Datový atlas České republiky a proč vznikl?

Autor: Jan Matoušek, úterý, 12. srpen 2014

Žijeme ve světě, kde data znamenají peníze. Za úspěchem globálních gigantů často stojí pečlivý sběr a využití dat. Korporátní data jsou ovšem jen jeden datový svět. Druhý svět dat, kde data sbírají státní instituce, se neřídí jen penězi. Každý rozumný stát již delší dobu zpřístupňuje velkou část dat, která nasbíral, a to bezplatně. Těmto datům se obvykle říká otevřená a jsou volně k dispozici.   více...



Skladování dat pro laiky

Autor: Jan Matoušek, úterý, 13. květen 2014

V seriálu základů pro datové řízení firmy pokračujeme druhou částí. V tomto článku si ukážeme, jak správně skladovat data. Vynecháme složité popisy datových černokněžníků a soustředíme se pouze na to podstatné. Skladování dat je v našem podání prostě jen o něco těžší, než skladování europalet.   více...



Segmentace zákazníků

Autor: Jan Matoušek, středa, 2. duben 2014

Každý zákazník chce dostávat jen takové obchodní nabídky, které ho skutečně osloví. Firmy, toužící po maximálním obratu, se na druhé straně zabývají účinností své komunikace. Časem dojdou k tomu, že jedno sdělení pro všechny zákazníky prostě nestačí, a začnou zákazníky segmentovat. Podrobně se této technice věnujeme v následujícím článku.   více...



Datová kvalita pro zbytek z nás

Autor: Jan Matoušek, středa, 12. březen 2014

O datové kvalitě sice existuje dostatek materiálů, ty jsou však určeny jen akademikům a pár profesionálům za vysokými zdmi korporací. V tomto článku se pokusím problematiku datové kvality přiblížit i zbytku z nás. Nebudeme mluvit o datové architektuře. Toto je článek pouze pro ty, pro něž má slovo „hash“ spíše význam měkké drogy než databázového algoritmu.   více...



Analýza zákaznických dat

Autor: Jan Matoušek, čtvrtek, 27. únor 2014

Data jsou tvrdou měnou současnosti. Mnohé firmy utrácejí peníze jen proto, aby nějaká data měly. Jiné firmy staví na datech o zákaznících celý svůj business a vydělávají. Zajímá vás, jak firmy využívají data o zákaznících k tvorbě zisku? Projdeme si datové analýzy od prvních kroků po pokročilé techniky.   více...



Na cestě za afinitou – Slepé uličky

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 10. únor 2014

Na dlouhé cestě za identifikací afinitních zákazníků se většina věcí zdařila. Podíl potenciálních klientů, kteří se ptají, co to afinita je, se dlouhodobě snížil z poloviny na třetinu. Cvičení, kterým se zabýváme, je výběr zákazníků, kteří něco skutečně koupí, abychom je mohli marketingově oslovit. Touto technikou se podařilo ztrojnásobit i zpateronásobit prodeje na vybraných zákaznících. Přesto to dneska otočíme, a řekneme si, jaké cesty k cíli nevedou.   více...



Budoucnost přímého marketingu

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 20. leden 2014

Technický pokrok jde neúprosně dopředu. Společnosti zaznamenávají stále větší množství dat a učí se je analyzovat. Nabízí se otázka, co to znamená pro přímý marketing. Odpovědí je cílení s chirurgickou přesností.   více...



Je libo datové silo nebo raději ziskový business?

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 6. leden 2014

Data jsou sice tvrdou měnou současnosti, ne každý na nich ale umí vydělávat. Rozpočty za datová řešení se musí také navracet. Některé firmy staví na datech o zákaznících celý svůj business a vydělávají, jiné jen vrší data, aniž by z toho něco měly.   více...



Blog
Oblíbené
201720162015201420132012201120102009
Zpět na hlavní menu
Kontakt:

Data Mind s.r.o.

Telefon: +420 720 705 639, +420 220 386 449
E-mail: info@datamind.cz
Sídlo: U Průhonu 22 / 466, Praha 7 – Holešovice, 170 00
IČO: 28953789

face.png, 26 kB Mgr. Jan Matoušek

Telefon: +420 720 705 639
E-mail: jan.matousek@datamind.cz


linkedin.com
Napište nám vzkaz:
captcha