English

Kanály nebo relevance v2.0

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 9. prosinec 2013

Před pár týdny jsme vám přinesli krátký článek o relevanci sdělení a záznam z letošní konference Multichannel Marketing & Sales, který byl bohužel nevalné kvality. Proto jsme vám slíbili podstatně rozsáhlejší text o kanálech přímé komunikace a hlavně o relevanci sdělení. Teď je tady - Kanály nebo relevance v2.0.
Dozvíte se, jak kombinovat kanály a jak zvýšit relevanci vašeho sdělení pro zákazníka.   více...



Nebránit v nákupu

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 18. listopad 2013

Tentokrát vám ukážeme na příkladu Pepy Nováka, jak firmy dokáží odehnat zákazníka, který k nim sám od sebe přišel již rozhodnutý nakoupit. Člověk si řekne: přišel rozhodnutý, nemám s ním žádnou práci, prostě nakoupí a tečka. I takovým zákazníkům, nebo možná právě jim, je ale potřeba věnovat péči. Nebraňte lidem v nákupu, nebraňte sobě v prodeji...   více...



Kanály nebo relevance - O řízení kampaní

Autor: Jan Svoboda, úterý, 5. listopad 2013

Koncem října se Honza Matoušek zúčastnil konference Multichannel Marketing & Sales 2013. Níže vám přinášíme záznam jeho přednášky, prezentaci ke stažení a krátké shrnutí toho, o čem vlastně přednáška byla. A jak už sám název napovídá, informace rozhodně byly relevantní.   více...



Open data alá Dalmátské čufty

Autor: Jan Matoušek, pátek, 25. říjen 2013

Přestože pracujeme většinu času na datech o zákaznících, rozhodli jsme se odskočit si do sféry státních dat, abychom mohli klientská data zkombinovat s tím, co má být veřejně dostupné. Stát vlastní spoustu zajímavých dat o firmách, má spočítané lidi ve všech regionech a má samozřejmě k dispozici databázi adres. Tohle všechno jsou data, která se hodí i pro komerční praxi. Předešlu, že jako data miningovou firmu nás zajímají data v původní podrobné podobě a nespokojíme se s přehledovými tabulkami.   více...



Nevyškrtněte se!

Autor: Jan Matoušek, pátek, 11. říjen 2013

Nyní v roce 2013, kdy ekonomika klesá o výrazné procento, je zjevně sklon ke škrtům zdravý. Marketingová oddělení se zmenšují, ceny vstupů normalizují, spoustu oddělení dostává znovu dravější rozměr. Ořezání tuku z přebujelých firem by mělo být skutečně pozitivní pro jejich vlastníky. Přirozené je také, že každý trh reaguje přehnaně. Proto stojí akcie ČEZu 550 Kč, hypotéka 3% a pivo 7 Kč. Trh se prostě smršťuje, a to bolí více, než hubnutí do plavek.   více...



Jak se vyrábí dobrý zákazník

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 23. září 2013

Tentokrát vám přinášíme případovou studii použití afinitního modelu u našeho klienta, přední české oděvní značky Blažek. Afinitní model je navázán na věrnostní systém a úspěšně podporuje prodeje. Praktická aplikace modelu by nevznikla bez souhry analytických schopností Data Mindu, specialisty na věrnostní programy Radka Hrachovce a výkonné agentury Cortex. Naše afinitní modely díky nim nejsou jen hračkou.   více...



Zákaznické segmenty v e-shopech

Autor: Jan Matoušek, středa, 11. září 2013

Protože je za námi již nějaká zkušenost se segmentací zákazníků e-shopů, nabízíme vám pohled na jejich obecnou typologii. Normální lidé mohou k e-shopu zaujmout jen několik různých postojů, které se dají zařadit do čtyř hlavních segmentů, a ty podle nákupních transakcí bezpečně nalezneme v devadesáti procentech e-shopů. Nyní již pojďme na zákaznickou typologii.   více...



Analytik v e-shopu: Všichni jsme slevaři

Autor: Jan Matoušek, úterý, 20. srpen 2013

Často se setkávám s názorem, že nic nezabírá na zákazníky tak jako pořádná sleva. Podívejme se tedy na to, jak se zákazníci staví ke slevám a proč plošné slevy nemusí být vždy dobrým nápadem.   více...



Analytik v e-shopu: Ospamujte je všechny

Autor: Jan Matoušek, středa, 31. červenec 2013

Protože každý elektronický obchod potřebuje trochu analytiky, přinášíme vám již druhý díl seriálu „Analytik v e-shopu“. Tentokrát se podíváme na praxi zvanou „spamuj koho můžeš“, tedy zasílání plošných nabídek na celou databázi stávajících zákazníků.   více...



Analytik v e-shopu: Tenhle kanál nefunguje

Autor: Jan Matoušek, úterý, 9. červenec 2013

Protože každý e-shop potřebuje trochu marketingové analytiky, budeme vám na tomto místě přinášet seriál, který analytickým pohledem zboří některé mýty ohledně řízení e-shopu. Přejeme si, aby to bylo inspirativní čtení nejen pro majitele elektronických obchodů.   více...



Svět přes brýle od Googlu

Autor: Jan Matoušek, středa, 12. červen 2013

Světový gigant Google je obvykle vnímán jako firma na vyhledávání obsahu. Ve skutečnosti se jedná o obří reklamní agenturu, jejíž obchodní model je založen výhradně na cílení reklamy. Jedná se ovšem o reklamku s největším datovým a IT oddělením na světě. Jeden milion serverů a software, který skutečně rozumí obsahu psaného slova, to už jsou dobré karty i na globálního hráče. Vedle toho Google disponuje daty o 1,2 miliardy uživatelů vyhledávání, u stamilionů z nich doplněných o další informace z početných vedlejších služeb. Ve výkladní skříni této reklamní společnosti nestojí upocení obchodní zástupci ale služby pro lidi.   více...



Jak zachraňovat zákazníky

Autor: Jan Matoušek, pátek, 31. květen 2013

Udržení zákazníků je čím dál důležitější součástí každého podnikání. Náklady na získání nových zákazníků totiž rostou a v mnohých odvětvích se noví zákazníci už vůbec neobjevují. Pro udržení zákazníka existuje několik cest. Nejprve firmy přijdou s věrnostním klubem a v dalších fázích s řešením stížností. Opravdové mistrovství v udržení zákazníků (retenci) ovšem začíná až s její aktivní složkou, jež předvídá, který zákazník dá v budoucnosti výpověď.   více...



Práce pro neziskovky dává smysl: Výzkum pro SOS dětské vesničky

Autor: Jan Matoušek, úterý, 14. květen 2013

Nepracujeme pouze pro firmy. Práce pro neziskové organizace nám dává smysl i přes limitované rozpočty. Přinášíme vám zprávu o jednom z našich stálých klientů – SOS dětských vesničkách, které představují náhradní rodinu po mnoho dětí. Zprávy obsahují informace o tom, jak se jim daří připravovat mladé na život, a jak si stojí v porovnání s pořád ještě dominantní péčí v dětském domově. My jsme udělali jen zpracování dat a jejich interpretaci, oni mají těžší práci- připravit na život tisíce dětí!   více...



Data mining – kde se vzal a co dovede?

Autor: Jan Matoušek, středa, 24. duben 2013

Rozpoznává váš fotoaparát obličeje? Zobrazují se vám relevantní reklamy od Googlu? Pak jste také „obětí“ data miningu – techniky dolování znalostí z databází.   více...



Měření výkonnosti kampaní

Autor: Jan Matoušek, středa, 27. březen 2013

Připravil jsem pro účastníky konference kuchařku k tomu, jak měřit kampaně. Jde o kampaně přímého marketingu s výjimkou webu, který má svá specifika.
Základem je zcela jistě určení správně velké a dobře vybrané kontrolní skupiny. Pokud to nejde, existuje X způsobů jak měřit kampaně jinak. Některé z nich jsem rozebral v prezentaci. Kdo k tomu potřebuje osobní komentář, nebo má svoje otázky ať se ozve.
  více...



(Ne)transparentní účet nastávajícího prezidenta

Autor: Jakub Weiner, čtvrtek, 7. březen 2013

Podmínka užití veřejného, tedy transparentního účtu, pro financování kampaní kandidátů v první přímé prezidentské volbě, byla patrně zamýšlena jako významný krok k otevřenosti.
Praxe však opět ukázala, že žádné pravidlo není samospasitelné, a co více, jeho porušení není nijak postižitelné. V tomto článku, který se snaží s použitím hlubší analýzy dat navázat na článek z Data Blogu iHNED.cz, se podíváme na některá čísla účtů účastníků finálového klání o Pražský hrad a rozvedeme jejich příčiny.   více...



Blog
Oblíbené
201720162015201420132012201120102009
Zpět na hlavní menu
Kontakt:

Data Mind s.r.o.

Telefon: +420 720 705 639, +420 220 386 449
E-mail: info@datamind.cz
Sídlo: U Průhonu 22 / 466, Praha 7 – Holešovice, 170 00
IČO: 28953789

face.png, 26 kB Mgr. Jan Matoušek

Telefon: +420 720 705 639
E-mail: jan.matousek@datamind.cz


linkedin.com
Napište nám vzkaz:
captcha