English

Oblaka versus Atomy

Autor: Jan Matoušek, čtvrtek, 15. červen 2017

Cloud pro každého vypadá na první pohled jako demokratizace datového světa. Všichni hráči jsou si rovni v přístupu k technologiím, ale někteří jsou si přece jen rovnější. Ve skutečnosti se moc a peníze v datovém světě tiše koncentrují do rukou vlastníků velkých technologických ekosystémů.   více...



I bezdomovec má datovou stopu

Autor: Jan Matoušek, úterý, 23. květen 2017

V rozhovoru pro server Objevit.cz vám Honza Matoušek z Data Mind řekne, jak se těží data a jestli v dnešním světě můžete existovat zcela anonymně. Řekne vám, jak dělat datovou analytiku a dotkne se i aktuálních témat neuronových sítí a strojového učení. Rozhovor vedl Ondra Kolda z Objevit.cz   více...



Slepé testování piva 2017 (3. ročník) – Levná piva proti drahým

Autor: Jan Matoušek, úterý, 4. duben 2017

Piva, vysvlečená ze svých reklam a etiket, nám chutnají jen průměrně. Jsou to právě značky, co pijeme a milujeme. Pomocí slepého testu piv zjistíme, jestli by se nám chtělo kupovat drahé pivo, pokud by nemělo žádnou etiketu a marketingovou podporu. Jdeme již do třetího ročníku slepého testování piva a tentokrát jsme odhodláni vzít to pořádně od podlahy.
  více...



Každý je tak trochu datový vědec

Autor: Jan Matoušek, úterý, 17. leden 2017

Co je nového za posledních 13 let v prediktivní analytice a v data miningu
Po dlouhé kariéře v data miningu se poohlédnu za tím, co je za posledních 13 let nového a co se naopak nezměnilo vůbec. V nejpokročilejším datovém odvětví se změnili klienti, technologie i kulisy všeobecného přijetí. Starý úkol poznat a přesvědčit zákazníky o koupi zůstal nezměněn.
  více...



Neanalyzujte, předvídejte - O Vytipovaní nejlepších zákazníků (Video)

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 17. říjen 2016

Pokud řešíte obchodní otázku jak vybrat svoje nejlepší zákazníky, máme pro vás tipy, abyste s tím opravdu pohnuli dopředu. Na workshopu Jana Matouška pro Eshop Club ADMEZ si ukážeme jako postupovat od představ vašeho šéfa po přesný model zákaznické věrnosti.   více...



2020: Vrchol datové revoluce

Autor: Jan Matoušek, čtvrtek, 9. červen 2016

Kde bude datová revoluce za 4 roky? Dočkáme se pokusů o zkopírování lidského mozku. Funkční rozpoznání lidské tváře i přirozeného jazyka bude již tou dobou samozřejmostí. Umělá inteligence ještě nepředčí kvalitou tu lidskou, ale výpočetním výkonem se jí bude blížit. Propojení open-source a komerčních řešení přinese obrovský pokrok v datové analytice.   více...



2016: Věk datové analytiky

Autor: Jan Matoušek, středa, 3. únor 2016

Data se valí ze všech směrů a jsou považována za novou měnu, kterou se platí v digitálním světě. Ve státním i obchodním sektoru data přibývají exponenciální rychlostí. Kromě toho roste i jejich komplexita a různorodost.   více...



O podnikání v data miningu

Autor: Jan Matoušek, pátek, 15. leden 2016

Jako data miningová firma se specializujeme na dolování smysluplných dat k obchodním a marketingovým účelům, typicky pro velké e-shopy a korporátní klienty. Co to přesně znamená, se dozvíte ve zkratce hned na začátku rozhovoru.   více...



Malé a velké pivovary - Slepý test chuti piva

Autor: Jan Matoušek, sobota, 31. říjen 2015

Jako si náš ministr financí klade otázku ohledně malých a středních podniků, zda jsou „na prd“, respektive si na ní rovnou odpovídá „ANO“ , musí si i každý pivař položit otázku, zda jsou „na prd“ i malé pivovary a zaslouží si zhynout pod koly korporátů.
  více...



Otevřená data: je to na nás

Autor: Jan Matoušek, středa, 17. prosinec 2014

Při setkání lidí, kteří se zabývají otevřenými daty, potkáte vždycky tu nejzajímavější směsici charakterů. Nadšenci se tu mísí s technickými talenty, akademici s businessmany a všude je cítit inteligence a odhodlání. Na soutěži Společně otvíráme data pod patronací Fondu Otakara Motejla, která podporuje otvírání nových dat pro veřejnost pomocí nových aplikací, to bylo také tak, i když jsem v letošním ročníku cítil určité vystřízlivění z velkých snů a slyšel více otázek než odpovědí.   více...



BIG DATA V DŮCHODU - Jsou další a další data opravdu spásou marketingu a obchodu?

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 13. říjen 2014

Data se celá léta ve firmách krčila v koutě a jejich význam byl podceňován. Často byla data i jaksi „na obtíž“ a nebylo výjimkou, že se jich společnosti zbavovaly. Uchovávání informací vyžadovalo dodatečné investice a možnost vytěžení dat byla pro mnohé velkou neznámou. Ještě před pár lety vás v některých společnostech zmínka o data miningu pasovala do role šarlatána.   více...



Těžte z dat peníze a nevěřte apoštolům Big dat

Autor: Jan Matoušek, úterý, 21. říjen 2014

Honza Matoušek (Data Mind) vysvětluje, jak je v datové oblasti podstatné soustředit se na hodnotu dat, místo na jejich množství. Jde o záznam workshopu pro e-shop klub (admez) o práci s daty. Součástí prezentace je i návod, jak udělat jednoduchou segmentaci v IBM SPSS Statistics. Byli jsme rádi za hojnou a aktivní účast e-shopů. Náš konzultant Marek Čerňanský nasnímal profesionálně zvuk. Protože obrazová kvalita místy pokulhává, doplnili jsme obrázky z prezentace. Přejeme za firmu Data Mind příjemnou podívanou.   více...



Jak se používá Datový atlas České republiky a proč vznikl?

Autor: Jan Matoušek, úterý, 12. srpen 2014

Žijeme ve světě, kde data znamenají peníze. Za úspěchem globálních gigantů často stojí pečlivý sběr a využití dat. Korporátní data jsou ovšem jen jeden datový svět. Druhý svět dat, kde data sbírají státní instituce, se neřídí jen penězi. Každý rozumný stát již delší dobu zpřístupňuje velkou část dat, která nasbíral, a to bezplatně. Těmto datům se obvykle říká otevřená a jsou volně k dispozici.   více...



Skladování dat pro laiky

Autor: Jan Matoušek, úterý, 13. květen 2014

V seriálu základů pro datové řízení firmy pokračujeme druhou částí. V tomto článku si ukážeme, jak správně skladovat data. Vynecháme složité popisy datových černokněžníků a soustředíme se pouze na to podstatné. Skladování dat je v našem podání prostě jen o něco těžší, než skladování europalet.   více...



Segmentace zákazníků

Autor: Jan Matoušek, středa, 2. duben 2014

Každý zákazník chce dostávat jen takové obchodní nabídky, které ho skutečně osloví. Firmy, toužící po maximálním obratu, se na druhé straně zabývají účinností své komunikace. Časem dojdou k tomu, že jedno sdělení pro všechny zákazníky prostě nestačí, a začnou zákazníky segmentovat. Podrobně se této technice věnujeme v následujícím článku.   více...



Datová kvalita pro zbytek z nás

Autor: Jan Matoušek, středa, 12. březen 2014

O datové kvalitě sice existuje dostatek materiálů, ty jsou však určeny jen akademikům a pár profesionálům za vysokými zdmi korporací. V tomto článku se pokusím problematiku datové kvality přiblížit i zbytku z nás. Nebudeme mluvit o datové architektuře. Toto je článek pouze pro ty, pro něž má slovo „hash“ spíše význam měkké drogy než databázového algoritmu.   více...



Analýza zákaznických dat

Autor: Jan Matoušek, čtvrtek, 27. únor 2014

Data jsou tvrdou měnou současnosti. Mnohé firmy utrácejí peníze jen proto, aby nějaká data měly. Jiné firmy staví na datech o zákaznících celý svůj business a vydělávají. Zajímá vás, jak firmy využívají data o zákaznících k tvorbě zisku? Projdeme si datové analýzy od prvních kroků po pokročilé techniky.   více...



Na cestě za afinitou – Slepé uličky

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 10. únor 2014

Na dlouhé cestě za identifikací afinitních zákazníků se většina věcí zdařila. Podíl potenciálních klientů, kteří se ptají, co to afinita je, se dlouhodobě snížil z poloviny na třetinu. Cvičení, kterým se zabýváme, je výběr zákazníků, kteří něco skutečně koupí, abychom je mohli marketingově oslovit. Touto technikou se podařilo ztrojnásobit i zpateronásobit prodeje na vybraných zákaznících. Přesto to dneska otočíme, a řekneme si, jaké cesty k cíli nevedou.   více...



Budoucnost přímého marketingu

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 20. leden 2014

Technický pokrok jde neúprosně dopředu. Společnosti zaznamenávají stále větší množství dat a učí se je analyzovat. Nabízí se otázka, co to znamená pro přímý marketing. Odpovědí je cílení s chirurgickou přesností.   více...



Je libo datové silo nebo raději ziskový business?

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 6. leden 2014

Data jsou sice tvrdou měnou současnosti, ne každý na nich ale umí vydělávat. Rozpočty za datová řešení se musí také navracet. Některé firmy staví na datech o zákaznících celý svůj business a vydělávají, jiné jen vrší data, aniž by z toho něco měly.   více...



Kanály nebo relevance v2.0

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 9. prosinec 2013

Před pár týdny jsme vám přinesli krátký článek o relevanci sdělení a záznam z letošní konference Multichannel Marketing & Sales, který byl bohužel nevalné kvality. Proto jsme vám slíbili podstatně rozsáhlejší text o kanálech přímé komunikace a hlavně o relevanci sdělení. Teď je tady - Kanály nebo relevance v2.0.
Dozvíte se, jak kombinovat kanály a jak zvýšit relevanci vašeho sdělení pro zákazníka.   více...



Nebránit v nákupu

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 18. listopad 2013

Tentokrát vám ukážeme na příkladu Pepy Nováka, jak firmy dokáží odehnat zákazníka, který k nim sám od sebe přišel již rozhodnutý nakoupit. Člověk si řekne: přišel rozhodnutý, nemám s ním žádnou práci, prostě nakoupí a tečka. I takovým zákazníkům, nebo možná právě jim, je ale potřeba věnovat péči. Nebraňte lidem v nákupu, nebraňte sobě v prodeji...   více...



Open data alá Dalmátské čufty

Autor: Jan Matoušek, pátek, 25. říjen 2013

Přestože pracujeme většinu času na datech o zákaznících, rozhodli jsme se odskočit si do sféry státních dat, abychom mohli klientská data zkombinovat s tím, co má být veřejně dostupné. Stát vlastní spoustu zajímavých dat o firmách, má spočítané lidi ve všech regionech a má samozřejmě k dispozici databázi adres. Tohle všechno jsou data, která se hodí i pro komerční praxi. Předešlu, že jako data miningovou firmu nás zajímají data v původní podrobné podobě a nespokojíme se s přehledovými tabulkami.   více...



Nevyškrtněte se!

Autor: Jan Matoušek, pátek, 11. říjen 2013

Nyní v roce 2013, kdy ekonomika klesá o výrazné procento, je zjevně sklon ke škrtům zdravý. Marketingová oddělení se zmenšují, ceny vstupů normalizují, spoustu oddělení dostává znovu dravější rozměr. Ořezání tuku z přebujelých firem by mělo být skutečně pozitivní pro jejich vlastníky. Přirozené je také, že každý trh reaguje přehnaně. Proto stojí akcie ČEZu 550 Kč, hypotéka 3% a pivo 7 Kč. Trh se prostě smršťuje, a to bolí více, než hubnutí do plavek.   více...



Jak se vyrábí dobrý zákazník

Autor: Jan Matoušek, pondělí, 23. září 2013

Tentokrát vám přinášíme případovou studii použití afinitního modelu u našeho klienta, přední české oděvní značky Blažek. Afinitní model je navázán na věrnostní systém a úspěšně podporuje prodeje. Praktická aplikace modelu by nevznikla bez souhry analytických schopností Data Mindu, specialisty na věrnostní programy Radka Hrachovce a výkonné agentury Cortex. Naše afinitní modely díky nim nejsou jen hračkou.   více...



Zákaznické segmenty v e-shopech

Autor: Jan Matoušek, středa, 11. září 2013

Protože je za námi již nějaká zkušenost se segmentací zákazníků e-shopů, nabízíme vám pohled na jejich obecnou typologii. Normální lidé mohou k e-shopu zaujmout jen několik různých postojů, které se dají zařadit do čtyř hlavních segmentů, a ty podle nákupních transakcí bezpečně nalezneme v devadesáti procentech e-shopů. Nyní již pojďme na zákaznickou typologii.   více...



Analytik v e-shopu: Všichni jsme slevaři

Autor: Jan Matoušek, úterý, 20. srpen 2013

Často se setkávám s názorem, že nic nezabírá na zákazníky tak jako pořádná sleva. Podívejme se tedy na to, jak se zákazníci staví ke slevám a proč plošné slevy nemusí být vždy dobrým nápadem.   více...



Analytik v e-shopu: Ospamujte je všechny

Autor: Jan Matoušek, středa, 31. červenec 2013

Protože každý elektronický obchod potřebuje trochu analytiky, přinášíme vám již druhý díl seriálu „Analytik v e-shopu“. Tentokrát se podíváme na praxi zvanou „spamuj koho můžeš“, tedy zasílání plošných nabídek na celou databázi stávajících zákazníků.   více...



Analytik v e-shopu: Tenhle kanál nefunguje

Autor: Jan Matoušek, úterý, 9. červenec 2013

Protože každý e-shop potřebuje trochu marketingové analytiky, budeme vám na tomto místě přinášet seriál, který analytickým pohledem zboří některé mýty ohledně řízení e-shopu. Přejeme si, aby to bylo inspirativní čtení nejen pro majitele elektronických obchodů.   více...



Svět přes brýle od Googlu

Autor: Jan Matoušek, středa, 12. červen 2013

Světový gigant Google je obvykle vnímán jako firma na vyhledávání obsahu. Ve skutečnosti se jedná o obří reklamní agenturu, jejíž obchodní model je založen výhradně na cílení reklamy. Jedná se ovšem o reklamku s největším datovým a IT oddělením na světě. Jeden milion serverů a software, který skutečně rozumí obsahu psaného slova, to už jsou dobré karty i na globálního hráče. Vedle toho Google disponuje daty o 1,2 miliardy uživatelů vyhledávání, u stamilionů z nich doplněných o další informace z početných vedlejších služeb. Ve výkladní skříni této reklamní společnosti nestojí upocení obchodní zástupci ale služby pro lidi.   více...



12 / > / >> /
Blog
Oblíbené
201720162015201420132012201120102009
Zpět na hlavní menu
Kontakt:

Data Mind s.r.o.

Telefon: +420 720 705 639, +420 220 386 449
E-mail: info@datamind.cz
Sídlo: U Průhonu 22 / 466, Praha 7 – Holešovice, 170 00
IČO: 28953789

face.png, 26 kB Mgr. Jan Matoušek

Telefon: +420 720 705 639
E-mail: jan.matousek@datamind.cz


linkedin.com
Napište nám vzkaz:
captcha